Virtuele les op OBS De Maaskei in Urmond

15 februari 2017
Op woensdag 15 februari werkten de kinderen van groep 6 en 8 samen aan een les waarin verschillende groepjes met behulp van een Virtual Reality-bril op onderzoek gingen naar landen. Er waren groepjes die werkten aan BelgiŽ, KroatiŽ, Nederland, Koeweit en Egypte. Maar ook steden als Parijs kwamen terug in de door groep 8 ontwikkelde lessen.
In de voorbereiding van deze samenwerking tussen groep 6 en 8 hebben de 'mannen' van groep 8 hun eigen lesvoorbereiding gemaakt, uitgeprobeerd en uiteindelijk uitgevoerd bij groep 6

De reacties van de kinderen liepen uiteen van:
"wauw, dit is sjiek, ik kan het Atomium zien", "dit is leuker dan leren" en "ik wist niet dat dit kon, wat vet dat we dit zo doen, gaat we dit vaker doen?"

Kinderen waren in staat, het gebeurde gewoon, om niet alleen elkaar te helpen, maar ook samen tot verdieping te komen en zo dingen te leren die ze nooit hadden geleerd uit het boek. Dit met de simpele reden: in het boek ligt alles vast; nu ontstond vanuit de kinderen de vraag.

Virtual Reality-les
Door: Jules Meijer

Het is super leuk en heel leerzaam ik hou er van om een les te volgen, ik heb gekeken naar BelgiŽ.
Met elektrische tijd of hulpmiddelen. Ik ben heel erg fan van wetenschap en atomen maar ik vind het leukst feitjes van techniek en bovendien ik ben fan van uw techniek werk en les. Ik heb deze les met VR brillen gewerkt en ik heb: stukken van de wereld met VR gezien waar ik nog nooit ben geweest. Ik heb deze les geleerd wat het Atomium is en dat dit in Brussel in BelgiŽ ligt en hoe het gebouw is gemaakt.

Na een les op school ben ik ook thuis aan het werk gegaan met techniek via het bedrijf van mijn moeder. Het is echt mijn droom om met technologie te werken. Ik heb al de smart Robot care kit.
Terug
Print